Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.12.2013 09:59 - ФЕНОМЕНИ (част 2)
Автор: djem Категория: История   
Прочетен: 2213 Коментари: 1 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                                                                  

           

                                                             Вавилон

       image



Вероятно най-ранният съществуващ запис, който споменава авиация, предхождащ много дори индийските текстове, са вавилонските закони наречени „Халкатха“ (Halkatha). Там може да се види и конкретен пасаж който директно казва: „Да се управлява летяща машина е огромна привилегия. Знанието за летенето е много древно, подарък от старите богове за спасяване на животи“.
 
Друг подобен вавилонски текст наречен „Епопеята на Етана“, за който се счита, че произхожда от по-ранен шумерски разказ, споменава за магическия полет на Етана на гърба на огромен орел. По време на целия разказ Етана последователно е качван все по-високо като има невероятно точни описания на гледката, която се разкрива отдолу. Разказът може да се приеме като автентично описание на някой, който е много добре запознат с летенето. Трудно е човек да възприеме как автора е могъл да си представи детайлите, които споменава чрез описанието си. Има детайлни описания на „мозайка от цветове“, споменава се за атмосферно замъгляване и точни описания на географски особености, които биха били много трудни за описание, освен ако в действителност не е бил извършен полет. Та кой би могъл да направи и да запише подобен род точни наблюдения в древните текстове които са били написани някъде преди 2 400 година пр. н.е.?

Календарът на българите също бил направен чрез наблюдения през 354 г.пр.хр.(който се използва и днес).Използвали са същата техника, както при тибетските шамани. Календарът на маите; на инките - също.



 Китай
Китай е може би най-мистериозната държава от всички древни развити цивилизации. Може би това се дължи и на факта, че понякога определени китайски владетели са решавали, че историята ще започва от тях и впоследствие са изтривали някои  записи отпреди тяхното управление. За щастие повечето  древни текстове са оцелели и сред тях се споменава за експериментални летящи машини. Някои от тези текстове са написани 2 000 г. пр. н.е.
Един такъв текст споменава за императора Ченг Танг, който наредил построяването на летателна машина през 1 766 г. пр. н.е. След това апаратът бил унищожен от страх, че някой друг ще открие тайната на летенето. Същият текст казва, че много по-късно, през 3-ти век пр. н.е., китайския поет Чу Юн направил подробно въздушно изследване на пустинята Гоби. В тези пасажи Чу Юн дори щедро възхвалява добрата конструкция на своя апарат и стабилността, която показал по време на няколко пустинни ветрове и пясъчни бури, на които се натъкнал по време на полета.

Индия
 
Повече от всички останали държави, Индия е мястото, което е особено богато на традиции свързани с древни летящи машини, по време на тяхната история и митологии. Има множество строфи в „Рамаяна“, много споменавания на такива машини са правени също и в епическите войни, които са описани в „Махабхарата“, както и особено дълги пасажи споменаващи за това в древната книга „Виманика Шастра“.

Има и друга древна колекция от свещени индийски книги наречена „Самарангана Сутрадхара“, която съдържа поне 200 пасажа обхващащи всеки възможен аспект на летенето, а невероятни описания изобилно демонстрират, че автора на творбата е имал много подробно познание по авиация, механика и оборудване, което се приближава доста близо до това което знаем и днес.

Те описват, че апаратите имат „внимателно споени свръзки“ и че са захранвани „от контролиран огън идващ от железни контейнери“, които издавали звук подобен на „ръмженето на лъв“. Тези железни контейнери задвижвали виманата така, че „пътникът, който стои вътре във виманата може да пътува във въздуха на такава дистанция, така че да изглежда като перла в небето“. Това описание звучи подобно на съвременен реактивен самолет, дори много точно е описан звука, който издава.


 Египет  
Малък артефакт, който бил открит в гробница близо до Сахара през 1898 г. и класифициран като „обект-птица“ представлява сериозен интерес. Той бил „преоткрит“ отново години по-късно, в един подземен склад на музея в Кайро. В продължение на много години артефактът каталогизиран просто като артикул номер 6347, RM 22 A стоял в малка кутия, почти забравен и бил считан за малък и почти незначителен. Интересното е, че в действителност артефактът представлява малък дървен самолет. През 1969 г. археологът д-р Калил Месиха забелязал необикновената прилика на обекта с модерен самолет и решил, че артикула заслужава допълнително изследване. Била свикана незабавно изследователска комисия и техните открития били толкова впечатляващи, че обектът бил поставен незабавно на показ в музея. Експерти по аеродинамика по-късно свидетелствали, че по тяхно мнение, моделът е забележително добре подготвен за летене като „показва познание на принципи по дизайн на самолети, които са отнели на американски и европейски дизайнери цял век експериментална работа за да бъдат открити“. Някои експерти отбелязали определени прилики между този модел и разработка на НАСА на машина с наклонени крила, подобно на дизайна на космическата совалка. Многобройни подобни артефакти са открити и всички те показват познания по напреднала аеродинамика, а в храма на Абидос в Египет има йероглифи близо до тавана които наподобяват в голяма степен модерни въздушни апарати в профил.
Колумбия

Друга миниатюрна машина, сега позната като „Златният Джет“ била открита в Колумбия, Южна Америка. Малкият златен обект се счита, че е на повече от хиляда години и прилича доста на модерен самолет или космическа совалка. Счита се, че идва от култура предшестваща инките, вероятно от толтеките или олмеките и е с размери от само 5 см. на дължина. Самолетът привлича значително внимание поради неговата невероятна прилика с модерен боен самолет. Според тест пилота Джак. А. Улрих: „Формата на крилата и заостреността на корпуса също предполагат, че оригиналния самолет, от който е направен модела е бил захранван с реактивен двигател, с възможност да достигне свръхзвукови скорости!“
Някои критици казват, че обекта може просто да наподобява птица или летяща риба, обаче ясно се забелязва, че обекта има и триъгълна вертикална част, подобна на перка гледана в профил, която няма еквивалент в животинското царство и дава силни индикации, че това е изображение именно на летяща машина.


следва



Гласувай:
17



1. dalida - Няма нищо случайно на този свят,
10.12.2013 10:00
древните са ни оставили техника, която днес инжинерите обновяват.
"преодкритията" не са нови, а "добре" забравени стари...скрити дълбоко, за да може някой археолог да ги преоткрие "навреме".
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930